.comment-link {margin-left:.6em;}
Friday, October 20, 2006
اعرف شخصيتك ؟




كثير من الاطفال يكون في مخيلتهم مهنة ما ، اريد ان اكبر واصبح مدرسا او طبيبا او مهندسا ...الخ من المهن ويكون هذا الاختيار مرده
شخصية الطفل مختلطه بآراء الوالدين وما يرونه ويسمعونه في التلفزيون وفي محيطهم الاسري والاجتماعي. ويحاول الكثير من الآباء والامهات التأثير في قرارات اطفالهم وحثهم على دراسة تخصص ما بغض النظر عن ميول الطفل الداخليه التي تكون عادة خفية عن الطرفين. وهذا ما يدفعني لملاحظة أمر ما ، كثير ما نقول ان فلان دكتور ممتاز ، او ان فلانة مهندسة بارعة ، فما اللذي يجعل البعض يبرع في مجال ما ؟ اهي الشخصية ونمطها ؟ ام هو الذكاء والفطنة ؟

العالم السويسري كارل جونغ Carl Jung يعتبر من مؤسسي علم النفس التحليلي
وله ابحاث شهيرة في مجال الشخصية وانماطها،
وكذلك الدكتورة كاثرين بريغز
Catherine briggs
وابنتها ايزابيل مايرز
Isabel Myers
تأثرا بالعالم كارل جونغ واثناء الحرب العالمية الثانية طوروا اختبار يحدد انماط الشخصية. يعتبر هذا الاختبار آداة ممتازة لتحديد انماط الشخصية ، وقد يساعد الطلبة في تحديد مجالهم العملي من خلال اختيار التخصص الدراسي المناسب وايضا يساعد هذا الاختبار ارباب
العمل على اختيار الموظف المناسب في الموقع المناسب ويوضح مدى كفاءة وصلاحية كل انسان في مجال تخصصه وعمله.شخصيا قد تأثرت برأي والدي وتمنيت دراسة الهندسة وبعد سنتي الجامعية الاولى تغيرت قناعتي الشخصية وفضلت مجال الادارة، كنت أتمنى لو اني عرفت مسبقا وبشكل مؤكد ان ميولي علمية أو ادبية ولكني كنت حائرا بين المجالين، ما بين حبي للكيمياء والفيزياء وحبي للادب وعلوم الادارة ! هل تعتقدون ان اختبارا مثل اختبار بريغز-مايرز آداة مناسبة لتحديد مسار طلبتنا في المدارس الثانوية او حتى طلبة الجامعة ؟
وهل ندمتم يوما على دراسة تخصص ما ؟ وهل تبين لكم مع تقدمكم في العمر ان مجالا ما هو مجالكم المناسب ؟ وما هي الاسس التي ادت الى استنتاجاتكم هذه




ادعوكم لتجربة هذا الاختبار باللغة الانجليزية




الاختبار هنا
 
posted by Fuzzy at 4:41 AM | Permalink |


71 Comments:


  • At October 20, 2006 4:17 PM, Blogger Mamloo7a Q8ia

    خوش اختبار
    فعلا الانسان يتأثر باللي حواليه ومع الوقت يكتشف ان ميوله غير
    انا بالنسبه لي عملي بعيد عن دراستي مع ان التخصص كان اختياري و كنت احبه وكان من ميولي لكن الظروف جعلتني اتجه اتجاه معاكس لدراستي وعملي الآن كان مو من ميولي ولا اهتمامي
    بس سبحان الله ابدعت فيه وحبيته وصار من اكبر اهتماماتي

    عيدك مبارك مفدما

     
  • At October 20, 2006 4:41 PM, Blogger 9ahba'a

    very intresting test the results were too close to reality

    for me am working in a field that has no connection to what i've studied what so ever but am enjoying it and i guess i found my self lately ....

    thanks for the wonderful topic

     
  • At October 20, 2006 6:05 PM, Blogger Witty

    Fuzzy Wuzzy

    re7t bashoof el test.. legaita 40something questions:/ Ajabla bel weekend o agoolik :D

     
  • At October 20, 2006 9:20 PM, Anonymous Anonymous

    موضوع حلوو



    فزي انا ضد اللي يقوول ان دراسة تخصص ما وتغييره تضييع وقت


    ابداااا مو خسارة بالنهاية انت اكتسبت معلوومة تجهلها


    ايام الجامعه خذيت مواد مالها علاقه بتخصصي من اغلب الكليات

    ادبي علمي كل شي خذيت لين استقريت على كليتي بس صدقا احس اني استفدت وااااايد عرفت المكان المناسب لي ولكن مو هذي المشكلة


    المصيبة لما اتكون حاب شغله وحاس انك ممكن تبدع فيهاومجتمعك ينظرلها باستحقار وتقليل شأن واقصد بكلامي المهن الفنية والموسيقية الخ من الميول المحظورة





    وانا مع هالنوع من الاختبارات اللي تكشف عن ميولنا وعلى فكرة عندنا معهد امريكي اعتقد افتحولهم فرع بالكويت من جم شهر مختص بهالنوع من الاختبارات

     
  • At October 20, 2006 9:23 PM, Blogger Fuzzy

    mamloo7a q8ia

    شنو كان نوع شخصيتج ؟


    9ahba'a

    what was your personality type ?


    witty

    la its more than 40 q's, its more like 72 q's , but interesting ones :P

     
  • At October 20, 2006 9:25 PM, Blogger Fuzzy

    soulvoice

    كلامج صحيح .. بس هل ممكن الاختبار يبين للانسان ان لو خاض مجال ما ممكن يبدع فيه؟

    وثانيا احنا وضعنا القيود على بعض المهن مع ان الفن والموسيقى دليل حضارة اي بلد

    ممكن اسم المعهد الامريكي ؟
    وشنو نوع شخصيتج بالاختبار ؟
    :)

     
  • At October 20, 2006 11:56 PM, Blogger layal

    المشكله الميول في صوب والتخصص يكون بجهه ثانيه وتلاقي شغل بجهه مخالفه للاثنين بس الحياة تجارب
    بعضها تنجح وبعضها تفشل

     
  • At October 21, 2006 12:41 AM, Anonymous Anonymous

    moderately expressed introvert

    moderately expressed intuitive personality

    distinctively expressed feeling personality

    slightly expressed perceiving personality



    -----------------



    الاختبار هذا ماهو الا مؤشرر ولكن مسألة الابداع واستمراريته تحكمها عوامل عدة اهمها بيئة ترعى هالابداع


    للاسف الشديد :(( ما اذكر اسمه بس اللي اعرفه ان له عدة فروع بالعالم وبآخر بمعرض للفرص الوظيفية كانو موجوودين بس اللي مانسيته كانت قيمة اختبارهم 60 دينار
    لوول

     
  • At October 21, 2006 1:48 AM, Blogger Fuzzy

    layal

    الا تعتقدين ان اختبار مثل هذا يمكننا من تفادي دراسة تخصصات بعيدة عن ميولنا ؟

    soulvoice


    حطيت جدول يوضح كل شخصية من انواع الشخصيات ال 16 ومجال ابداعها

    عسى مو شرطية؟

    اعتقد انج بتكونين فنانة

     
  • At October 21, 2006 1:54 AM, Blogger Mamloo7a Q8ia

    my Type is :
    ENFJ

    slightly expressed extrovert

    slightly expressed intuitive personality

    moderately expressed feeling personality

    distinctively expressed judging personality

     
  • At October 21, 2006 2:02 AM, Blogger Fuzzy

    mamloo7a Q8ia

    oh that makes you a teacher :) nice

    ENFJ
    Warm, empathetic, responsive, and responsible. Highly attuned to the emotions, needs, and motivations of others. Find potential in everyone, want to help others fulfill their potential. May act as catalysts for individual and group growth. Loyal, responsive to praise and criticism. Sociable, facilitate others in a group, and provide inspiring leadership.

     
  • At October 21, 2006 2:11 AM, Anonymous Anonymous

    INFP

    Healer :D

     
  • At October 21, 2006 2:18 AM, Blogger Fuzzy

    soulvoice

    this is you

    INFP
    Idealistic, loyal to their values and to people who are important to them. Want an external life that is congruent with their values. Curious, quick to see possibilities, can be catalysts for implementing ideas. Seek to understand people and to help them fulfill their potential. Adaptable, flexible, and accepting unless a value is threatened.

     
  • At October 21, 2006 2:19 AM, Blogger Fuzzy

    ana my personality type, which is so true

    ENTJ
    Frank, decisive, assume leadership readily. Quickly see illogical and inefficient procedures and policies, develop and implement comprehensive systems to solve organizational problems. Enjoy long-term planning and goal setting. Usually well informed, well read, enjoy expanding their knowledge and passing it on to others. Forceful in presenting their ideas

     
  • At October 21, 2006 2:29 AM, Blogger Witty

    Fuzzy Wuzzy

    I've taken the test.. from now on, call me el mostashara lol

    Eyyaani weyaak et7e6 my personality.. osh lol

     
  • At October 21, 2006 2:32 AM, Anonymous Anonymous

    برافووووووووو

    وااايد شغلات صحيحة

    فضوولية اي بس مع اللي يهموني فقططط


    لاخوووووش اختبار صراحه يعطيك العافية

     
  • At October 21, 2006 2:56 AM, Blogger Hitman1

    ESTJ here

    Our company made us all take this test. The contractor we hired to do this measurement for us all gave us a neat report in which it analyses our personality.

    I thought the report was really good and very informative. I second Fuzzy here in which this test is really worth it.

     
  • At October 21, 2006 3:12 AM, Blogger dilli o milli

    أأأوووووه... عقب ما سويته صار
    ERROR!!!
    أنطر عاد ليه السنه اليايه أسويه مره ثانيه

    أنا وحده ميولي أدبيه ودخلت جامعة
    الكويت ولما عطوني الورقه اللي لازم أكتب فيها رغباتي بالأولويه حطيت أدب أنجليزي وهي رغبتي وآآآخر اللسته حطيت الماده اللي أكرهها ألا وهي التاريخ ، الأخوان بالجامعه ما قصروا حطوني بقسم التاريخ !!! ما أدري قروا اللسته بالمقلوب !!! ضاع علي كورس عشان أحول لأدب أنجليزي !! يبه الجماعه المسؤلين بالجامعه يبيلهم أختبار لتحديد مستوى الذكاء ، عندك واحد؟

    يبى هذي الأختبارات خلها حق الدول المتقدمه (عقليا) لأن الجماعه هني ما يدخلون الواحد حسب ميوله لالا.. وين عندهم مكان فارغ أدعسوه فيه أنا هني أتكلم عن جامعة الكويت

    witty

    Heheeheee...its 72 Qs not 40 :) u didn't wait for the page to fully D.L. Ya 7ayati sleepy wela studying?!

     
  • At October 21, 2006 3:22 AM, Blogger Fuzzy

    sOulvOice

    الله يعافيج

    الفضول زين دافع للبحث
    :)

    hitman1

    your profile

    ESTJ
    Practical, realistic, matter-of-fact. Decisive, quickly move to implement decisions. Organize projects and people to get things done, focus on getting results in the most efficient way possible. Take care of routine details. Have a clear set of logical standards, systematically follow them and want others to also. Forceful in implementing their plans.

    yeah i like the results :) guess companies can buy the package and conduct the test

    dilli_o_milli

    شنو
    error

    مو قبول اكيد سويتي الاختبار وقال ان نوع شخصيتج

    DK

    دلوعة-كسولة

    يالله سوي الاختبار عدل هاهاها

    الحمدالله ان حاليا كثير من الجامعات الخاصة فتحت بالكويت

     
  • At October 21, 2006 3:40 AM, Blogger UmmEl3yal

    Dear Fuzzy,

    Great topic!

    Yes, our career decisions are infleuced by our soceity rather than our personal preferences. Psychology has always been my passion ever since I was a kids. I went to Engineering because my father thought this is where "intelligent" people SHOULD go! It took me years to realize that I am good as an engineer but not satisfied! (the difference between performance and motivation).

    Career counseling is mandatory in respectful high schools but not applied in any Kuwaiti school :(

    Yet, the correlation between personality and career choices is not very strong. For example, 4 people with differnt MBTI profiles can all be outstanding surgeons; each with his/her own style and drives. The personality is also a dynamic system. A college applicant's personality will most propably change by the time he/she leaves school. So, at best the personality profiles can facilitate career counseling. But they do not, on their own represent answers.

    The test most used for career preferences is the Strong Interest Inventory. It comes in many versions, but the most common is the "college" one.

    http://www.cpp.com/detail/detailprod.asp?pc=152

     
  • At October 21, 2006 4:03 AM, Blogger Mamloo7a Q8ia

    فعلا جزء كبير من شخصيتي اللي موديتني بداهيه وكل ما قلت لازم اتغير ما اقدر
    يو طبيع ما يغير طبعه
    حياتي للناس اولا .. وبعدين انا
    انا مدرسه ؟؟؟ مساكين اللي بدرسهم نصهم ماتوا من الصراخ والنص الثاني حاذفتهم من الدريشه !! كلش مالي صبر على التدريس

     
  • At October 21, 2006 4:15 AM, Blogger dilli o milli

    fuzzy

    DK <-- GREAT !! then its...

    ** Donna Karan **

    So I am a Designer !!!
    WooW that's COOL !!

     
  • At October 21, 2006 4:18 AM, Blogger Dawn Fairy

    فعلا ان الانسان يكون في باله شي وهو صغير و مع الأيام يتغير ... و انا كنت مثلك درست علوم طول عمري و كنت احبه و بالجامعة حولت للادارة و أحب شغلي الاداري مع انه لما كنت أصغر عمري مافكرت اتي ممكن اتجه الى هالمجال ... مشكور عالاختبار الحين بدش أسويه و مايندرى عاد شالنتيجة

     
  • At October 21, 2006 5:39 AM, Anonymous Anonymous

    wow shakhseti with Albert Einstein (:
    انا اقول ليش احب هالانسان من زمان حتى وولبيبر كمبيوتري صورته كان مع كشته

    هممم ما اعتقد هالاختبارات ممكن تحدد ميول الشخص بالضبط شنو يبي و شنو اللي ممكن يفلح فيه

    كل واحد من داخله يعرف اهوه شنو اللي يشده و شنو اللي ممكن يبدع فيه

    انا دخلت 4 تخصصات .. و ما مهنتي الا اغير ..
    اول تخصص كان تاثير عائلي و تفوق و هالسوالف .. بس مو ميولي فما ترددت بتركه ..
    الثاني كان جذي من الطفوله ابيه .. دشيته لكن شوي حسيت لا مو شايفة نفسي فيه طلعت قبل لا تطيح الفاس بالراس
    الثالث اول ما دشيته رحت لواحد قريب منه جدا بس حسيته اقرب لي و استمريت و كملت فيه .. مع اني من صغري احس ان هذا مجالي بس عاندت!

    مافيها شي الواحد يتنقل و يجرب الى ان يثبت على فعلا الشي اللي يلقا نفسه فيه .. احسن من ان يقضي عمره كله في شي ما يبدع فيه و لا يحبه

    I am INTP :D

     
  • At October 21, 2006 7:46 AM, Blogger the tooth.fairy

    نعم نعم بالفعل نادمة على قرار تضييع حياتي ابإيدي

    :P

    والمشكلة ان
    I never had a passion for something in particular, other than,lecturing people, and public speaking, and poetry, and science, and math :P

    but nothing in particular.

    and i'm a " ENFJ" type :P the test says.

    The best part is yet to come.. I am from the unique 2-3% of the population:

    { ENFJs are the benevolent 'pedagogues' of humanity. They have tremendous charisma by which many are drawn into their nurturant tutelage and/or grand schemes. Many ENFJs have tremendous power to manipulate others with their phenomenal interpersonal skills and unique salesmanship. But it's usually not meant as manipulation -- ENFJs generally believe in their dreams, and see themselves as helpers and enablers, which they usually are.}


    Yaaaay you made my day ;P

     
  • At October 21, 2006 7:46 AM, Blogger the tooth.fairy

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At October 21, 2006 8:51 AM, Blogger Witty

    Dilli ya Dilli
    لا.. لا سليبي ولا ستاديينج، إلا كنت صايمة بدون ما أتسحر وأشرب قهوتي فطول اليوم عوار راس وخمول مو طبيعي.. الكبر شين ياختج :|

    ويالله سوي الاختبار مرة ثانية بشوف شخصيتيج :D

    UmmEl3yal
    MO QABOOOL..
    وين نتيجة الإختبار؟ ما سويتيه؟

    يالله انتي ودلّي سووا الاختبار خل نسوي حزب على فزي

     
  • At October 21, 2006 9:53 AM, Blogger tweety

    بس ندمانة !! الا اعض على اصابع الندم لأني فعلا ما فكرت جليا ( حلوة جليا ) بالصورة اللي أحب أشوف نفسي فيها والمجال اللي أنا أحبه أكثر من غيري ولأن الاهل أحيانا من حرصهم علينا يختارون لنا ويقررون عنا ضيعت عمري بدراسة وحاليا عمل شيء لا أحبه

    بس مصممة أني أغير المجال 180 درجة حتى لو اضطريت للدراسة مرة ثانية
    أكبر غلطة يرتكبها الانسان انه يشتغل في مجال ما يعنيله ولا يهمه
    مشكلتنا ان الاهل تعودوا على النمطية في تربية ابنائهم العلمي احسن من الادبي ولي شافوا شاطر قالوا هذا يا مهندس يا دكتور وهذا غلط

    أنا عندي اللي يشتغل مصور ناجح وسعيد بحياته أفضل من طبيب فاشل وتعيس
    خوش موضوع
    انا يعني بكتب كلمتين قلت قصة حياتي
    باجر انمر انجرب الاختبار ان شاء الله

     
  • At October 21, 2006 10:46 AM, Blogger UmmEl3yal

    Witty 7yati,

    I meant not to post my results to bug Fuzzy not you :)

    I am INTJ (Mastermind Rational, idealist, artisan, guardian).

    Allah ekhaleech check how close to b3th elnas : ENTJ. Just the introvert/extrovert factor... Esmilah 3ala 3gli :))

    The celebrities with my profile are: Augustus Caesar, Arnold Schwarzenegger, Donald Rumsfeld, General Colin Powell, Lance Armstrong, Richard Gere, Katie Couric, John F. Kennedy and Angela Lansbury.

    My favourites are Peter Jennings and Gandalf the Grey personality from Lord of the Rings :)

    This makes my point about the validity of such test for career decisions. Check all the above examples; they have different jobs and they are all great in it and the same personality ;)

    When do we know your results?

     
  • At October 21, 2006 1:05 PM, Blogger نون النساء

    الإختبارات وحدها مو مقياس
    لتحديد الميول والرغبات المستقبلية
    ومقدار النجاح اللي راح يحققه الواحد


    أيضاً توجهات الشخص نفسه
    والإختبارات هاذي مثل ما انت عارف ممكن تساعد على توجيه الشخص من الصغر



    ومن ضيقة الخلق سويت الإختبار وطلعت نتيجتي

    INFP

     
  • At October 21, 2006 2:16 PM, Anonymous Anonymous

    خوش موضوع واحب المواضيع اللى تتعلق بانماط الشخصية لكن فى شى جديد الحين ودى احصل فيه دراسة
    الشخص الكبير اللى يتعد سلم التعليم الدراسى بعد الوظيفة والزواج
    يبتدى يدرس اهيا ظاهرة صحية لكن ابى الاسباب يعنى انا لاحظت هالشى بالفترة الاخيرة بقوة

    وبالنسبة لى انا غيرت من مجااال لى مجال اخر مختلف تماما فكان عندى النقيضين علمى علمى علمى
    وفجأة بزنس
    :)

     
  • At October 21, 2006 3:17 PM, Blogger sologa-bologa

    انا مابي اتكلم عن الاختبار
    لكن بتكلم عن تجربتي الشخصية

    يوم كنت بالابتدائي كان حلمي اصير طبيب
    وفعلا كنت اطلع الاول
    ويوم رحت المتوسطة صار حلمي مهندس
    وكانت الهندسة المعمارية شبه حلم
    وعلشان جذي تراجعت شوي في الترتيب
    ولما دخلت الثانوية قمت اقول
    ترا الجيش والشرطة حلوين
    انا مو مال طب وهندسة

    وبالاخير دخلت الجامعة وبتخصص ما توقعته
    صج فشلت فيه بالبداية لكن الحمدلله
    قدرت اتخرج

    وبس

     
  • At October 21, 2006 5:01 PM, Blogger QiYaDiYa

    موضوع رائع ..

    تجربتي ..

    الحمدلله رب العالمين .. اهلي مو من النوع دشي علمي انتي شاطره و صيري مهندسه او دكتوره !!

    لما دشيت الثانويه كنت الي اعرفه و على كلام الناس انه العلمي احسن و من هالكلام !
    بعدين سبحان الله مادري شنو صار بجدولي و ما قدرت اخذ علوم !
    و رديت البيت و كنت مشغله سورة البقره .. ولا اسمع الايه .. عسى ان تكرهوا شيئا و هو خير لكم ..

    اهني قعدت افكر و رحت ادبي ..

    و بهالوقت ما كنت افهم بسوالف الاهداف ولا الميول ولا شي !

    على 3 ثانوي اشتركن بمرتقى و عرفت شنو انا ابي من دورة د.طارق السويدان .. ادارة الذات و ترتيب الاولويات ..

    عرفت عقبها انه ميولي اعلاميه ..
    تخرجت و انقبلت فوري بكلية الاداب عشان اتخصص اعلام ..
    بس من المخوخ العويه بجامعة الكويت تميت سنتين و ما تخصصت فقلت اما انه اتم و اتخصص شي ما ابيه بالكليه او اروح كليه ثانيه قريبه من اهدافي ..

    و رحت شريعة و تخصصت عقيدة و دعوه و مساند اعلام و ان شاء الله اقدر اكمل اعلام اسلامي ..

    نفس الهدف لكن المكان غير ..

    لكن مثل ما قالوا انه هالنوع من التخصصات الاعلام او الفن بحكم العادات و التقاليد وايد صعبه ..

    و مادري ليش هالنظره !!

    لكن الحمدلله اهلي ما رفضوا رغبتي اذا كان العمل الي اقوم فيه محترم ..


    و بالنسبه للاختبارات ..
    انا اايد هالنوع منها ..
    في اول سنة جامعة كنت مسؤولة رابطة المستجدين بالاتحاد فكنا نسوي لقاءات ارشاديه للطلبه قبل دخولهم الجامعة ..
    و حرصت جدا انه نعطيهم اختبار عشان يعرفون شنو يبون و شلون يحددون اهدافهم و ميولهم ..

    استعنت بنفس الاختبار الي سويته من دورة د.طارق

    و كنت استغرب انه البنات اول مره
    يسمعون بكلام مثل هذا !

    لكن الحلو كان ردود الافعال منهم انهم اعرفوا شنو يبون و اي كليه ..


    تكلمت وايد ..
    لكن موضوع رائع ..
    شكرا لك =)

     
  • At October 21, 2006 5:16 PM, Blogger Witty

    UmmEl3yal
    WOW mashallah.. you have such a powerful personality result ;)

    I do agree that these tests are not valid for career decisions. Based on that test, a lot of peopel with similar personality have different careers and choices.

    Mine said I am/should've been a Counselor Idealist (but won't elaborate more hehe). I have the same personality as Albert Einstien (genius) and George W. Bush (the imbecile)!! (7addy efteshalt lamma sheft esma :s). But Mother Theresa & Ghandi were there too :D
    Oh.. and Carl Jung himself lol

     
  • At October 21, 2006 6:13 PM, Blogger Fuzzy

    ummel3yal

    MBTI is not flawless, its just a guiding tool, and i agree CPP test is more suitable but its not free :P
    hehehe and i was waiting for your test result, thank god witty 7annat bedali lol

    INTJ okh okh okh mastermind hehehe

    mamloo7a q8ia

    مالنا شغل الاختبار يقول لازم تصيرين مدرسه هاهاها جربي تصيرين مدرسة رسم .. مافيها شرح يا يهال هاكم ورقة ورسموا بيت وشجره وشمس
    :)

    dilli_o_milli

    هاهاها دونا كارين يالله ناطرين نتيجة الاختبار

    dawn fairy

    ناطرين نتيجة الاختبار بس ترى لازم تكونين صايمه قبل الاختبار


    cr8ivia

    ماشاء الله 4 تخصصات
    :)

    انا أؤمن بالتخصص والتركيز لان المثل يقول
    the master of all trades, the jack of nothing!


    butterfly

    2-3% of the population la o ba3ad charisma ! :( i envyyyyyyyyy youuuuuuuuuuu no more chocolates for you :P

    tweety

    ات از نيفير تو ليت تو تراي وات يو لايك اند آيم لووكنج فوروورد تو سي يور تسيت ريزولتس
    :)

    نون النساء

    في اختبارات كثيرة وطبعا هالاختبارات دقتها تختلف لكن جميع هالاختبارات تكون ادوات مسانده تساعد نوعا ما على التوجيه الى الطريق الصحيح
    :)
    INFP
    Idealistic, loyal to their values and to people who are important to them. Want an external life that is congruent with their values. Curious, quick to see possibilities, can be catalysts for implementing ideas. Seek to understand people and to help them fulfill their potential. Adaptable, flexible, and accepting unless a value is threatened.

    mishari

    ما خذيت الاختبار ؟ نبي نعرف نمط شخصيتك؟
    شي ممتاز ان يكون تخصصك علمي وبعدها تدرس دراسات عليا في مجال الادارة كثير من اصحاب التخصصات العلمية يتجهون الي الدراسات العليا في مجال الادارة عندما يقررون تغيير مجالهم العملي
    الله يوفقك


    sologa bologa

    لا انا فضولي ابي اعرف شسويت بالاختبار هاهاها

    اختبارات مثل هالاختبار او غيرها ممكن تكتشف اهتمامات التلميذ في فترة مبكره وتنميها وتقويها


    qiyadia

    ماشاء الله تخصص شريعه واعلام
    طماعه تبين تجمعين بين الدنيا والاخره
    :)

    الله يوفقج واستغلي البلوق لتنمية مهاراتج الاعلامية
    والقراءة والدورات التخصصية

    وناطرين نتيجة الاختبار
    :)


    witty

    لا تقعدين تمدحين بعض الناس ترى بعدين ماراح نعرف نكلمها اهيا من الحين كل ما نبي نقول شي تقول ارفع صبعك واستأذن هاهاها

     
  • At October 21, 2006 10:05 PM, Blogger NewMe

    درست الترجمة
    واعمل في الادارة في مجال التحليل الاحصائي
    لم اتفاجأ بالنتيجة
    وسعيدة لان عملي يناسب شخصيتي
    :)
    اشكرك على اتاحة الفرصة
    لاختبار مثل هذا
    جميل ان نعرف انفسنا عن قرب
    دمت بحب
    اوه ونتيجتي
    INTJ
    تحياتي

     
  • At October 22, 2006 1:09 AM, Blogger kila ma6goog

    ماقدر اشوف الاختبار لأنه بنتي يمي تحن

    بالنسبة للميول و الاختيارات فأنا تأثرت بالوالد طبعا

    والدي درس هندسة الكترونية و بعد ما رد الكويت و اشتغل حس انه مو هذا مجاله, فقرر يرجع للدراسة و يدرس طب من اول و يديد, و فعلا درس و عمل دكتور

    الزبدة انه رجل علمي 100% و لو شنو اسوي ما راح اصك عليه او ابهره

    و هذي كانت عقدتي اللي حرص انه يحطها فيني, لذلك اول ما رحت امريكا كنت رايح علابو انه بدرس هندسة

    حمدالله ايام اللغة حسيت اني ما احب الهندسة و انه ميولي مثلك ناحية البزنز و الادارة فحولت لدراسة الفاينانس

    طبعا ما حققت حلم الوالد بأن اكون مهندس او دكتور لكني جدا مرتاح لمجال دراستي و فادني كثير بالعمل الآن

    و مشكور

     
  • At October 22, 2006 1:33 AM, Blogger العين الساهرة

    Very nice, I always like tests like this.My type was 'ENFJ'. I think am from the top groups, there is 3-3% from us in the world.

    I studied something I like and worked in a field a 180 degree different from what I have studies. But I liked both and have planned for both. To study something you will never practice in real life, and work in a field very important and has a great futue. But unfortunately, in Kuwait you don't realy enjoy it. They put so many obsticles to forse you to leave.

     
  • At October 22, 2006 7:12 AM, Blogger kitty

    اصدق فزى عاد من يوم انا صغيره وانا ابى اصير دكتوره
    احب الدكاتره احسهم قلوبهم قويه وبنفس الوقت عطوفه
    ههههههههه بس ما اجابل انا مو مال
    كلش مو صوب العلمى انا ادبى بحت

    فزى تخيل انا دكتوره يلوق؟؟

     
  • At October 22, 2006 2:04 PM, Blogger tweety

    kitty

    بتليقف واجاوب : لأ ما يلوق
    أحسج نفسي ماكو قلب يعني كلش مو مال دكتورة ومرضى وعمليات وجثث
    انتي يبيلج شي رومانسي

     
  • At October 22, 2006 3:44 PM, Blogger UmmEl3yal

    Witty & Fuzzy and all their lovely readers,

    3eedkom embarak o et3odona bsa7a o sa3ada in shallah :)

     
  • At October 22, 2006 4:04 PM, Blogger bo_sale7

    عيدكم مبارك وايامكم سعيدة

    وكل زواركم انشالله

     
  • At October 22, 2006 5:42 PM, Blogger Fuzzy

    عيدكم مبارك جميعا وعساكم من عواده

     
  • At October 22, 2006 6:12 PM, Anonymous Tutti Frutti

    fuzzy
    كل عام وانت بخير اخوي
    وعساك من عواده انت وكل اللي تحبهم
    :)
    ولكل أهل الكويت الطيبين

     
  • At October 22, 2006 8:43 PM, Blogger العين الساهرة

    Fuzzy & Witty

    عيدكم مبارك وعساكم من عوادة وتقبل الله طاعتكم

     
  • At October 22, 2006 9:11 PM, Blogger ام الحفيز

    فيزييييييي
    كل عام وانت بصحه وسلامه يا بعدهم كلهم يا سراجي بينهم وعساك من عووواده

     
  • At October 22, 2006 9:55 PM, Blogger dilli o milli

    witty

    يا قلبي..عيدج مبارك وعساج من العايدين والفايزين.. وربي يهون عليج غربتج ويحقق أمنيتج ويفج كل عقده بدربج ويرجعج لأهلج سالمه غانمه يا رب العالمين :*


    fuzzy

    عيدك مبارك وتعوده كل سنه وأنت بألف صحه وسلامه
    وربي يستجب لمطلبك وتشوف جدامك الكوكيز باجر على الريوق :)

     
  • At October 22, 2006 10:00 PM, Blogger san3a_wa_laken

    خوش اختبار .. تدري ليش لان نص العالم ما يعرف شنو يحب .. تلقه عمره 30 وما يعرف شنو ميوله .. وان فشل القى اللوم على غيره

    ما احب يعترف ان الخطا في اختياره

    ياله عيدكم مبارك وتقبل الله طاعتكم انشاءالله

     
  • At October 22, 2006 10:49 PM, Blogger introspectable

    Loved the link!!! and the results were so true!!
    thnx!

     
  • At October 22, 2006 11:03 PM, Blogger Warda

    The result: ENFJ ---> TEACHER :) wala khooosh result :) i3jebatni

    3eeeeeedkom Mbaraaaak Fuzzy oo Witty oo te3oodoonah inshallah bil 9e7a wel 3afia :)

     
  • At October 22, 2006 11:13 PM, Blogger Arfana

    fuzz,

    my God I should send you my draft post loooooool

    I'm now absolutely sure we're related!

    my profile: INFJ

    I've actually done this test a year back and got the same result. Good to know I'm consistent :-p

     
  • At October 22, 2006 11:46 PM, Blogger الكويتي الحر

    كل عام وانتم بخير
    وتقبل الله طاعتكم

     
  • At October 23, 2006 12:07 AM, Blogger bo9ali7

    المشكله ان بالكويت والشرق الاوسط الوظايف اللي دخل فلوس محدوده..يعني اللي يدرس علوم اجتماعية آخر شي معاشه اقل من العسكري بو خيط

     
  • At October 23, 2006 12:20 AM, Blogger Witty

    تقبل الله طاعتكم.. عيدكم مبارك وعساكم من العايدين والفايزين يارب

    UmmEl3yal, Warda, Dilli o Milli, العين الساهرة :***
    حبايبي يا غاليين .. كل عام وانتوا بخير وعسى ربي يتقبل منا ومنكم صالح الأعمال :**

    ترى عيدنا مو معاكم :( عايدوني باجر أقين :D

     
  • At October 23, 2006 12:22 AM, Blogger kitty

    تويتى

    اتهقين ههههههههه

    كل عام وانت بخير يا جماعه

     
  • At October 23, 2006 2:56 AM, Blogger kila ma6goog

    عيدكم مبارك و عساكم من عوادة و تقبل الله اعمالكم

     
  • At October 23, 2006 4:17 AM, Blogger Mamloo7a Q8ia

    ويتي وفزي عيدكم مبارك وعساكم من العايدين الفايزين

    أبله مملوحه كويتيه
    واااي كلش مو لايق ترا حتى ابلة رسم ما اقدر ذابحتهم ذابحتهم

     
  • At October 23, 2006 4:32 AM, Blogger شرقاوي

    Witty & Fuzzy (Bear?),

    عيدكم مبارك، و عساكم من العايدين الفايزين...

     
  • At October 23, 2006 10:14 AM, Blogger Brava Valentia

    my score is ISFJ, protector? yeah i guess!

     
  • At October 23, 2006 3:26 PM, Blogger UmmEl3yal

    Witty 7bibty,

    Today we can say 3idich embarak?

    Hope all your days are Eids and filled with happiness and joys :*

     
  • At October 23, 2006 5:02 PM, Blogger Bo Jaij

    كل عام و إنت بخير

     
  • At October 23, 2006 11:03 PM, Blogger سالفة قلب

    تقبل الله طاعتك وكل عام وانت بخير

     
  • At October 24, 2006 1:10 AM, Blogger Witty

    UmmEl3yal ya fo'aadi :**

    la la ba3ad.. bacher inshallah :D

    naqbal el tahni'a ma3a el 3eediya pls :D

     
  • At October 24, 2006 1:54 AM, Anonymous Anonymous

    fuZzy & WiTtY




    عيدكم مبارك

    وفطر سعيد على قولة الال بي سي

     
  • At October 24, 2006 8:04 PM, Blogger tweety

    احم احم
    ترى والله ما مداني اسوي الاختبار
    مافيش وقت خالص

    كل عام وانتوا بخير
    وعيدكم مبارك
    للجميع
    وخاصة لفزوووووووووووز

     
  • At October 25, 2006 11:51 PM, Blogger حسام بن ضرار

    هالسنين اللي عنده دبلوم تكنولوجيا او معهد تجاري محاسبه يمكن يسلتم معاش مثل الجامعي او اكثر

    والسالفه توافيج وحظوظ




    مثال: عادي تشوف خريج فلسفه يشتغل
    مدير محفظه بشركة استثمارية


    بينما خريج كلية التجارة في ريسبشن بنك

     
  • At October 26, 2006 2:00 AM, Blogger Extinct Dodo

    3eedik imbarak :*

     
  • At October 26, 2006 2:51 AM, Blogger a7La eNG

    Great .. A Teacher .. just like my dad always sayn ..

    i enjoy 9ara7aa explain'n stuff to others .. ya3nee akamel master w PHD ;D

    let me try the real work then i'll think of teachn enshallah ..



    3EEDKUM EMBARAK W 3ASAKUM MN 3AWADA ..

     
  • At October 27, 2006 10:48 PM, Blogger Bella Color

    happy belated Eid :)

     
  • At October 28, 2006 8:27 AM, Blogger Chica Bonita Q8

    I think what makes a person the best in his or her field is a combination of a few things; in most cases it has a lot to do with the quality of the education they have received. The other factor is their learnt passion and desire for this field which stems from their experiences in this field as well as other fields.

     
  • At December 04, 2010 1:40 PM, Anonymous child erotica bestiality stories

    It wasnt an everyday thing to be boned by a twelveinch dick, he thought proudly, and she was surelygoing to miss it. My mind found its own peace in a very pleasant dream, where Melvinwas shaking the bed, but this Melvin was six feet tall and built likea lumberjack.
    true hot sex stories
    erotic sleeping sex stories
    incest free sex stories
    total femdom stories
    incest masturbation stories
    It wasnt an everyday thing to be boned by a twelveinch dick, he thought proudly, and she was surelygoing to miss it. My mind found its own peace in a very pleasant dream, where Melvinwas shaking the bed, but this Melvin was six feet tall and built likea lumberjack.

     

Links to this post:

Create a Link